Trójka z wizytą w Sejmie

26.12.2017, Szczecin. Prawobrzeże - dwutygodnik informacyjno-reklamowy

Młodzież z III LO w Szczecinie miała okazję przekonać się na własne oczy jak wygląda dzień z życia Sejmu.

Uczniowie realizujący się w projekcie „Świadomy patriotyzm” odwiedzili Warszawę na zaproszenie posła na sejm RP pana Artura Szałabawki. Pierwszego dnia naszej wycieczki byliśmy w Muzeum Powstania Warszawskiego, które wywołało w nas wiele emocji i wzruszeń   Największe wrażenie zrobiły na nas nowinki technologiczne jakie zostały w tym muzeum zastosowane, dzięki temu mogliśmy w ciekawy sposób dowiedzieć się jak wyglądało powstanie – wspaniała lekcja historii.  Później udaliśmy się na małe zakupy, zwiedzając  Centrum Warszawy a przy okazji Pałac Kultury i Nauki, który wieczorem wydawał się jeszcze bardziej majestatyczny. Następnego dnia, po śniadaniu, pojechaliśmy do Sejmu. Ku naszemu zaskoczeniu, aby się tam dostać musieliśmy przejść obok osób protestujących. Jeszcze odebranie przepustek, kontrola i można było zacząć zwiedzanie. W pierwszej kolejności zobaczyliśmy makietę wszystkich budynków sejmowych, następnie korytarzem udaliśmy się do głównej sali. Nasza Pani przewodnik bardzo ciekawie i rzeczowo opowiadała  oraz z wielką chęcią odpowiadała na wszystkie pytania.

Mieliśmy, również, okazję usiąść w galerii dla publiczności, przyglądając się obradom  53 posiedzenia Sejmu RP. Pan poseł Artur Szałabawka zaprosił nas również na obiad do restauracji sejmowej, co było dla nas dużym wyróżnieniem. Po zakończonym zwiedzania wybraliśmy się na Stare Miasto, aby tam cieszyć się ostatnimi chwilami w stolicy. Wyjazd ten był dla nas wszystkich fantastycznym przeżyciem, pełnym dobrego humoru i świetnej atmosfery. Gdyby tylko Warszawa była bliżej, albo podróż autokarem mniej męcząca! Wycieczkę zorganizowały dla 45 uczniów naszej szkoły pani Dorota Rosicka i Magdalena Sicińska we współpracy z biurem poselskim pana A. Szałabawki.

Daria Tomczyk uczennica III LO w Szczecinie

Galeria zdjęć

Skomentuj

Znamy Twoje IP (3.144.189.177). Pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy.